30 března 2008

O2Off: Velkorysé O2

Z mých předchozích příspěvků by se mohlo zdát, že nejsem typ, který by někoho někdy pochválil. Doufám, že to není pravda. Jen se ve mně asi odráží úsloví o mlčící spokojené většině. Takže tentokrát nechám mojí větší, jinak mlčící, část promluvit.
O víkendu jsem měl konečně dost času prostudovat si dobropisy, které mi v průběhu března zaslalo O2 jako reakci na mou reklamaci. Částečně je to samozřejmě dáno tím, že mně prostě věci (obvzláště práce) dlouho trvají, ale na svou obranu musím říct, že je to šest papíru hustě popsaných čísly a výpočty. Návazně k tomu je potřeba zkontrolovat asi 60 stránek Vyúčtováních, ke kterému si tyto výpočty vztahují. Nic do čeho by se vám obzláště chtělo, když tušíte nové podrazy.
Nakonec jsem se dokopal a stálo to za to. Po práci v Excelu s barevnými šipkami, součty a podobnými jinak managorskými pomůckami jsem pochopil, že O2 mi dobropisovalo veškeré účtované částky za jakékoliv datové přenosy ve sporném období. Ano, velká část těchto částek byla neoprávněných (pro ně jsem vlastně reklamoval), ale určitě jsem uskutečnil i nějaké datové přenosy (hlavně přes GSM/UMTS), které mi skutečně účtovat mohli. V přiloženém dopise se dokonce nacházi formulace "Veden snahou vyjádřit omluvu ... rozhodl jsem se přeučovat vystavená účtování za období ... , tak jako by datový tarif nebyl k úhradě vůbec předepisován."
Cítím, že je to více, než bylo nutné. Na druhou stranu mi celým tím problémem vznikli problémy (cestování, křičení na lidi), které se asi vyčíslit nedají. Každopádně poprvé cítím od O2 nehranou dobrou vůli, kterou bych rád ocenil - zakopáním válečné sekery.
Rozhodl jsem se stáhnout ikonky O2Off z mých webů a dále nerozšiřovat články týkající se tohoto mého konkrétního problému s O2. Samozřejmě, vše zde již zveřejněné zde zůstane. Nic z toho na své pravdivosti neztrácí. Můj příběh bohužel ilustruje poměry u O2, které se dokázalo rozhýbat až po několika urgencích a výhrůžkách odchodem. Pomalá reakce zapřičinila i to, že jsem nakonec od O2 odešel.
Jak už jste asi pochopili z mých jiných příspěvků, tak moje spolupráce s novým operátorem, Vodafonem, není zdaleka ideální. Spíše naopak. Po přechodu k nim jsem od nich obdržel kopu akčních (rozuměj: dočasných) nabídek a kopu nekačních (rozuměj: pokud nekřičíte, tak definitivních) problémů. Celkově mohu Vodafone charakterizovat následujícím způsobem: ještě větší bordel než u O2, ale také více věcí, které mě nějak zaujali. Musím říct, že třeba podrobný výpis hovorů, SMS a dat v datových formátech (CSV, XLS) je něco, co mě hodně nadchlo a z O2 to při mém objemu útrat (výrazně větším než teď u Vodafonu) nikdy něšlo vyrazit. I to, že nyní mám závazek jen 6 měsíců dává dobrou šanci, že Vodafone moje současné trable s ním vyřeší. Jinak není návrat k O2 během léta zas tak vyloučený.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

O2 Ti nikdy nenabidla PEU - Podrobny elektronicky ucet? http://www.cz.o2.com/soho/cz/sluzby/n_r-peu.html

Na webu se to ted tvari, ze to je pouze pro vetsi firemni zakazniky, ale mam pocit, ze kdyz jsem kdysi jecel nad vysokym uctem na soukromem mobilu, tak mi ho operator nabizel i jako soukrome osobe. Neco se za to plati, kolik, zalezi, jak moc "velky" zakaznik pro O2 jsi.

Kazdopadne Oskari prehled i na predplacenkach je fajn.

Anonymní řekl(a)...

Precetl jsem cele vlakno pribehu (nebo ticket jak se to tady jmenuje) a slzel jsem smichy (2x). Hodne by pomohlo, kdyby tam byla volba: seradit chronologicky od nejstarsiho, pro ty, co "prisli k obrazovkam az ted". S pozdravem Jiri Setlik

Unknown řekl(a)...

Myslím, že je škoda s rubrikou skončit. To, že o2 nakonec s reklamacemi "velkoryse" vyhověla Vám, neznamená, že se bude stejně chovat ke svým dalším klientům.

Zdálo se mi, že Vaše příspěvky nesledují jenom vyřešení jedné konkrétní situace, čemuž se zdál nasvědčovat i název O2 OFF. Měla jsem dojem, že Vám jde o princip.

Za chronologické seřazení bych se také přimlouvala. Vzhledem k tomu, že další příspěvky v této rubrice již zřejmě přibývat nebudou, by pro nové návštěvníky bylo příjemnější číst zhora dolů.

ivzez

Mem řekl(a)...

Pro zajímavost mé dlouhodobé osobní zkušenosti s O2 (zejména ADSL)
http://swarm.cz/blog/technika/zumpa/o2-nejubozejsi-firma-v-cr/#comment-2652

Anonymní řekl(a)...

Bonjorno, odadama.blogspot.com!
Cialis ? una prescrizione orale per gli uomini con disfunzione erettile. Agisce [url=http://farmamed.fora.pl/ ]Dove Comprare cialis [/url] acquistare cialis senza ricetta, dyufrcuo, acquistare cialis, ljzbfwin, [url=http://farmitalia.fora.pl/ ]Come Compra cialis [/url] Prezzo cialis italia. La farmacia en linea per acquistare Viagra, Cialis [url=http://milanofarma.fora.pl/ ]Dove Comprare cialis in Italia[/url] Compra Cialis online in Italia per l'impotenza.! Acquisto-Cialis servizio. [url=http://farmanova.fora.pl/ ]Dove Comprare cialis generico[/url] Italia. Vendita (comprare) sconto farmaci generici: cialis, viagra, levitra, [url=http://farmaroma.fora.pl/ ]Come Compra cialis online[/url]