12 února 2008

O2Off: Co se mi vlastně stalo?

Už to nejde dál odkládat, musím rychle sepsat, co se mi vlastně stalo. Později ještě přiložím skeny nějakých dokumentů, abyste věděli, že si to celé nevymýšlím, i když to vypadá jak zlý sen.
Jak už jsem říkal, mám u O2 hodně služeb dlouhou dobu. Jeden z ošklivých podrazů, kterými disponují je, že když uvedou tarif, který je po všech stránkách výhodnější, tak vám ponechají ten starý, dokud se neozvete. Zvláště šílené je to občas u ADSL tarifů (téma na samostatný článek). Někdy začátkem roku překopali ceny datových (CDMA, GPRS) tarifů a tak jsem se koncem září donutil k tomu zajít na pobočku a přehodit své dva staré na nové, abych touto akcí zvýšil rychlost za současného snížení celkové ceny. Myslel jsem, že prostě jen změním jedny Internet něco za Internet něcojiného, jako u hlasových tarifů. Tereza Š. (to jméno si budu pamatovat asi už celý život) v značkové prodejně v OC Zličín (prodejna je takový pultíček, kde si nesednete) mě k mému úděsu informovala, že se musí ty staré vypovědět a nové znova uzavřít. Budiž. Sepisování trvalo přes hodinu (nelze si sednout). Přičemž jsem Terezu musel neustále seznamovat s jejich nabídkou a čekat až si dotelefonuje s nadřízeným pro instrukce. Současně s tím jsem si vzal nový modem Anydata 630WH, který jsme potřebovali na vývoj firmwaru pro Asus (ne O2 nám tyhle věci opravdu nesponzoruje, i když Asusy rád prodává). Sepsáno, uděláno.
Ještě ten den jsem zjistil, že v krabici s modemem chybí záručák, Tereza slíbila, že dopošle poštou a opravdu za pár dní přišel. Asi za dva týdny přestalo fungovat přihlašování na staré přihlašovací jméno a heslo, které příslušelo ke zrušeným tarifům. Šáhl jsem tedy do složky papírů, které jsem od Terezy dostal, opsal jméno a heslo k nové službě a nepřihlásil. Vyzkoušeny kombinace s @et.cz a @cz.o2.com (v tomhle O2 nějak nemá jasno) a houby. Zavoláno na *11, vysvětleno mi, že tam ten tarif vůbec nemám a ať se stavím na nějaké prodejně. I zastavil jsem se na Hostivařském náměstí, předvedl papíry od Terezky a sledoval šednutí tváře prodavače. "To je nějakej děsnej bordel. Já tomu vůbec nerozumím.", to byla jeho vlastní slova. A doporučil mi zajít za tím, kdo to sepsal. Takže cesta na Zličín (podívejte se na mapu Prahy). Terezka konstatovala, že to zvorala, další hodinu kdesi telefonovala a konstatovala, že to bude zítra fungovat a že přihlašovací jméno a heslo pošle, protože teď mi ho říct nemůže. Poslala za 3 dny a nefungovalo. Poslala další a zase nefungovalo. V tu chvíli jsem si uvědomil, že takhle to dál nejde. Ne, neodešel jsem od O2, ale sedl jsem a sepsal písemnou reklamaci, kde jsem požadoval zprovoznění služby a odškodnění za jimi způsobené problémy a ztracený čas. Odesláno s dodejkou na O2.
Dodejka se od pošty vrátila s tím, že reklamace byla doručena a nedělo se nic. Služba nefungovala, faktury chodily, začali se na nich objevovat úplné nesmysly a já je platil. Po pár týdnech jsem zavolal na *11 a poptal se co moje reklamace. Že ji v systému nevidí, ale že mi zkusí pomoci. I probrali jsme mé problémy a Vlasta K. mi řekla novinku, že to je tady (u ní v počítači) úplně zvorané, a že to začne dávat do pořádku. Rozchodili jsme spolu konečně to CDMA (po 2 měsících!) a na mé dotazy na ty nesmyslné položky na fakturách řekla, že to dořešíme později. Ať jim hlavně nafaxuji ty papíry co sepsala Terezka, že se pak znovu ozve. Nafaxováno, neozvala. Přišla další prapodivná faktura. Zaslán dopis O2, s tím, že až do vyřešení mé písemné reklamace z listopadu jim pozastavuji úhrady faktur, protože obsahují položky, které jsem si neobjednal a jsou v souvislosti se špatným nastavením služeb, které jsem reklamoval. Přišla další faktura a SMS, že pokud nezaplatím, tak mě odpojí. Zavoláno na *11, sděleno mi, že moji reklamaci nevidí, ať si podám písemně novou. To jsem odmítl s tím, že to dopadne asi stejně, že mám důkaz o doručení. Pak jim to mám tedy poslat emailem. Naskenoval jsem tedy znovu reklamaci, připojil sken dodejky i faktur s vyznačenými chybnými položkami a odeslal emailem. Přidal doušku o tom, že pokud mi omezí služby anebo nezačnou reklamaci řešit, tak spolu končíme. Přislo mi obratem potvrzení, že se věcí začnou zabývat. Po pár dnech stejný email, že už se zabývají. Pak mi odpojili odchozí hovory. Takže jsem zašel na pobočku, obratem uhradil, to ci si myslí, že jim dlužím a O2Off mohlo začít.

Žádné komentáře: